top of page

Spiritualiteit @ 2BeSam

Spiritueel? “Dat vind ik te zweverig hoor!" Wanneer ik doorvraag blijkt dat spiritualiteit door iedereen anders wordt geïnterpreteerd. De een vindt iets al zweverig als je over je gevoel praat en boodschappen doet bij de biologische winkel, de ander vindt iets zweverig als je graag de diepere laag achter gedrag of een gebeurtenis onderzoekt of praat over energie. Weer een ander vindt het zweverig als je mediteert en graag een wierrookje brandt. Over het algemeen vinden mensen het woord: “Spiritueel” al zweverig.

​De term zweverig wordt al snel gegeven aan alles wat onverklaarbaar is, alles wat mensen niet kunnen zien en bevatten met het verstand en dus geen controle over voelen. Angst voor het onbekende ligt hieraan ten grondslag en dus ook de angst over wat er in henzelf nog verborgen ligt in het onderbewustzijn.

Voor mij was spiritualiteit iets wat ik vanuit angst niet durfde te laten zien. Bang voor het oordeel van mensen, bang dat iemand mij zweverig zouden vinden, bang om er niet in te passen. Inmiddels is daar een hoop in veranderd. Spiritualiteit is voor mij een levenswijze geworden waarin je leeft vanuit je hart, je gevoel en intuïtie. De wereld om ons heen beschouw ik als een spiegel van mezelf. Spiritualiteit zie ik als de natuurlijke, pure verbinding met de bron, de creatie en het bewustzijn dat je zelf die bron bent. We hoeven ons alleen maar bewust te worden van deze pure verbinding. En deze bewustzijnsontwikkeling, is voor mij spiritualiteit.

Spiritualiteit & 2BeSam

Het is belangrijk om te zijn wie we zijn in alles wat we zijn. Leven vanuit het hart, liefde en plezier ervaren en dit vooral ook uitstralen. Ik kies steeds vaker voor de dingen waar ik enthousiast van wordt en ervaar dat er steeds meer mooie dingen op mijn pad komen. De afslag die ik nu neem met 2BeSam is daar één van. Alles komt samen. Mijn passie voor illustreren, fotografie, natuur, schrijven, ontwerpen en spiritualiteit. Ik creëer meer producten met een complete en fijne energie. Bijvoorbeeld een poster met de energie van een foto van een bijzondere plek, de energie van een inspirerende tekst en de energie van een heilige geometrie. Het klopt aan alle kanten, het voelt nog meer van mijzelf. En ondanks dat dit nog maar het begin is van een nieuwe weg, wil ik dit al graag met jullie delen. Want dit is wie ik ben, dit is wat ik met 2BeSam wil uitstralen, dit is mijn proces!

En dat mag gezien worden.

bottom of page