top of page

FLOW


Er is een staat van ZIJN, waarin je verbonden bent met je gevoel, je intuïtie, jouw ware ZELF. Een staat van zijn waarin alles vanzelf lijkt te gaan. Het stroomt, je komt in actie en ineens is het daar, je hebt iets gecreëerd. Een nieuwe creatie recht vanuit het hart. De uitroeptekens staan weer op je armen, je hart voelt warm en groot van blijdschap en je lijkt licht te geven zo hard straal je.


Wat is het toch fijn deze staat van ZIJN, wat is het toch fijn om in een goede "flow" te zitten. Ja, daar zit ik regelmatig in. Zo ook afgelopen week toen ik mijn gevoel volgde en er iets moois ontstond.


"Wat is het heerlijk om flow magazine open te slaan en te speuren naar mooie letters, woorden en plaatjes. Als papierliefhebber is het bijna meditatief om de verschillende papieren pagina's door mijn vingers te laten glijden. Alles om mij heen lijk ik te vergeten, helemaal in verbinding met mezelf. Ik volg mijn intuïtie, luister naar de inspiratie die ik ontvang en voordat ik er erg in heb, ligt de hele tafel vol met plaatjes en woorden. Pim (mijn vriend) komt thuis, ziet mij zitten aan tafel en zegt lachend: "Wat zie je er toch heerlijk uit!"

Even kom ik uit mijn creatieve bubbel en zie ik mezelf op die stoel, met de schaar in mijn hand, een yoga legging aan, een enorme rommelknot op mijn hoofd, een make-up loze en iets verwilderde uitdrukking op mijn gezicht, een kopje (vegan ;-)) cappuccino en een klein stukje chocola (lees: chocolade reep). Hahaha nu ik de situatie van een afstandje bekijk, moet ik ook wel een beetje om mezelf lachen."


"Yessss.. zit ik weer even in een heerlijke flow!" Denk ik bij mezelf.


Je verbonden voelen met alles om je heen, begint bij de verbinding met jezelf.

Stop eens met wat je aan het doen bent, en VOEL!

Ben JIJ in het hier en nu?

Samira

bottom of page